THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

****************************************************

bebelandancoretancikLalaa :)
kau kata :
aku hitam kau putih
aku bumi kau langit
aku berjalan kau terbang
aku gagak kau merpati
aku perempuan kau lelaki
aku pula kata :
kau manusia , aku pon .
aku juga ada hati dan perasaan ingin menyintai dan dicintai
oke ?

Saturday, December 24, 2011

cerita mereka :')

korang ,


pernah tak korang rasa
" Ya Allah kenapa tiba tiba rindu dia nh "
kebetulan korang tengah online
then korang stalk page si dia
korang senyum sorang sorang
dalam hati korang
" Ya Allah , rinduunya nak tengok dia di depan mata . Rindu nak tengok dia tersenyum . "
tapi korang akan senyap tiba tiba
sebab korang tahu itu tidak mungkin berlaku
korang stalk lagi
korang tersenyum lagi
bibir mengeluarkan kata kata
" Waaa , dia dah bahagia sekarang . Alhamdulillah . baguslaahh :) "
tapi hati korang terasa sangat perit
macam ada benda cucuk cucuk
dan secara tiba tiba korang tak sedar
airmata korang dah mengalir
sedangkan bibir korang masih tersenyum
waktu itu dan ketika itu
korang teringat kenangan dulu
hati nak sangat tegur dia masa online , nak sangat call dengar suara dia , nak sangat beritahu dia yang korang rindu dia
tapi fizikalnya korang takkan buat macam tuh
bukan sebab korang ego
tapi korang dah tahu buat begitu hanyalah sia sia

pernah tak korang dengar
manusia lain berkata begini
" If you love somebody , let them go . If they return , they were always yours . If they don't , they never were "
tapi korang pernah terfikir ?
how could you let something or somebody that you love too much to go ? how could you let them go ?
bagi aku , jika sekali kau dah pergi .
tolong jangan kembali
tapi korang tak tahu kan sejauh mana teguhnya korang berdiri
bila si dia tiba tiba depan mata nanti ?
sedangkan korang dah lama biarkan si dia berlalu pergi
sebab kita tak tahu apa bakal berlaku nanti
aku harap benda ni takkan terjadi InsyaAllah

seseorang ini
dalam kehampaan berkata
" tyntyn , I miss him so much "
ye aku tahu
si dia berlalu pergi tanpa sedikit pon kau duga
kau lepaskan dia
tanpa sedikit pon kerelaan
tapi
teros dia bersama yang lain
Ya Allah
aku tahu sakitnya bagaimana
kaki kau yang tegak berpijak di atas bumi
akan tiba tiba longlai
kau hilang kekuatan seketika
dan untuk esok
kau tak tahu kekuatan pergi ke mana waktu itu

dan hari itu
seseorang ini bercerita
" kalau aku tahu jadi macam nh , aku tanak kenal dia pon tyntyn ! "
bila difikir
siapa nak setiap cerita indahnya berakhir dengan duka ?
dalam cerita kita semua
wujudnya kisah duka dan berakhir dengan begitu indah sekali
tak salahkan cerita indah kau berakhir dengan duka ?
dan disitu setiap manusia merasa
tanya pada diri ,
wujudkan cerita yang indah sentiasa tanpa sedikit pon sedihnya ?

aku teringat lagi
seseorang ini
aku suka mendengar cerita indah dia dulu
cemburu kadang kadang terasa
sebab kisah dia begitu sempurna
berbulan aku tak berjumpa dia
soalan pertama aku ajukan
" kau dan si dia bagaimana ? "
dia tersenyum sampai ke telinga
dalam hati aku terfikir mesti ada berita gembira bakal aku dengar
sebab dia pernah cerita si dia nak dia jadi isterinya
tiba tiba dia bersuara
" aku bakal bertunang dengan orang lain bulan depan "
Ya Allah !
lutut aku tiba tiba terasa nak terduduk
aku terus dengar dia bercerita
" tyntyn , kau percaya pada jodoh ? "
aku hanya mengangguk
dan dia sambung ceritanya
" jika kau percaya , inilah dikatakan jodoh . 6 tahun aku cipta semuanya indah dan bahagia dengan si dia , tapi sejauh mana pon aku pergi . Aku tetap tak dapat lari dari jodoh . sebab itu ketentuan Allah yang kita panggil takdir . Umpama esok , aku tak tahu aku akan mati . Jika dah tertulis aku akan mati , tetap akan matikan ? "
aku tunduk dengar cerita dia
tiba tiba aku bertanya
" kau tak sayang si dia ? "
...........
" tyn , tipulah aku tak sayang dia . tapi sayang aku pada Allah lagi kuat . takkan aku nak lawan takdirNya demi dia ? bukan si dia yang cipta takdir aku tyntyn , tapi Allah "
lantas aku terdiam
sampai sekarang aku berpegang pada kata kata dia
" bukan si dia cipta takdir aku tyntyn , tapi Allah "
dan Alhamdulillah dia dah berkahwin serta bahagia dengan jodohnya sampai sekarang

aku teringat lagi
kata kata dari seorang ini
" tak perlulah saya tunggu dia dan nak buat apa saya sedih jika kami tiada jodoh ? jodoh itu satu rezeki kan ? Allah yang tentukan semua itu dan itu kerja Allah "

seketika dulu
aku pernah melihat kegembiraan seseorang ini
yang aku gambarkan dia paling bahagia ketika
minggu depannya adalah hari yang dinanti nanti
dia bakal mengahwini seorang lelaki yang sangat dia cintai
mereka sama padan
dan perkara yang aku fikirkan
" mesti anak mereka comel nanti ! "
lagi beberapa hari dia bakal digelar isteri orang
dia dikejutkan dengan berita yang tak ingin sekali setiap manusia dengar
bakal suaminya terlibat dalam kemalangan
dan meninggal beberapa jam kemudian
Ya Allah
aku hanya mampu melihat wajahnya
hilang segala dalam sekelip mata
bulehkah dia terima takdir ini
cerita indah dia musnah tanpa di pinta
kesakitan , kesedihan
hanya terletak pada airmata nya
tak mampu dia berkata kata
setitis airmatanya
dah mengungkap segala perit

Ya Allah
aku tahu setiap apa yang berlaku ada sebab dan hikmahnya
tapi dugaan dia terlalu sukar untuk diterima aku
apatah lagi dia
yang menanggung segala
mana dia nak buang segala impian dia ?
mana dia nak simpan semua kenangan yang janjinya akan indah ?

cerita cerita mereka
berakhirnya dengan sebuah takdir
yang kita semua tahu
Allah dah tulis semuanya
dan kita
kumpullah kekuatan
yang mungkin kita juga akan merasa begitu
sesuatu yang tidak dijangka selalu berlaku
korang
mungkin hari ini korang hilang orang yang korang sayang sangat
tapi ingatlah
korang tak akan hilang Allah
jika korang tak lupa pada Dia
Dia sentiasa ada dengan kita
takdir kita terletak pada tanganNya
bukan pada siapa siapa
dan kekuatan kita
pintalah dari Dia
:')




0 kata kekawan :):

kawan lalaa :)